A Lufthansa csökkenti károsanyag kibocsátását

 

Bioüzemanyagot tesztelt a Lufthansa


lufthansa-bio-uzemanyag3Az üzemanyag-tesztelő program sikeres lezárását követően indulhat a Lufthansa első bioszintetikus üzemanyagot használó menetrend szerinti járata az Egyesült Államokba január közepén - közölte a Deutsche Lufthansa AG.

Az első menetrend szerinti Lufthansa járat január 12-én indul az Egyesült Államokba. A Frankfurtból Washingtonba repülő Boeing B747-400-as gép 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket használ majd fel, és ennek köszönhetően 38 tonnával csökken majd az út során elégetett üzemanyag szén-dioxid-kibocsátása. A csökkenés megfelel hat hagyományos üzemanyaggal repült Frankfurt-Berlin járat szén-dioxid-kibocsátásának.

Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb szén-dioxid szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén. Emellett bioüzemanyag magasabb energiasűrűségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását is. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz sem ként, sem pedig aromás vegyületeket.A Lufthansa a Hamburg-Frankfurt útvonalon tesztelte a bioüzemanyagot tavaly július és december között.

lufthansa-bio-uzemanyag2

A menetrend szerint repülő Airbus A321 típusú gép a féléves tesztelési periódusban összesen 1.187 repülést hajtott végre bioüzemanyag keverékkel. Az elfogyasztott 1.556 tonna bioüzemanyagnak köszönhetően a szén-dioxid-kibocsátás 1.471 tonnával csökkent. A repülőgép egyik hajtóműve a normál kerozin és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos keverékével működött. A kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyűjtése volt.

 

lufthansa-bio-uzemanyag

mti

Egy kis történelem...

retro-napkollektorÉrdekes és ugyanakkor tanulságos információ, hogy a 30-as években az Egyesült Államok déli államaiban (Miamiban főként) épült új lakások 80%-a fel volt szerelve napkollektoros rendszerrel! Akkoriban ez számos munkalehetőséget teremtett, hiszen csak délen közel 60.000 rendszert adtak el. Az ígéretes kezdetnek azonban gyorsan véget vetett az 50-es években rohamosan elterjedt, olcsó, fosszilis alapú energiahálózatok megjelenése. Emiatt az USA napkollektor-ipara összeomlott, s csaknem teljesen megszűnt. A 2000-es évek elejéig kellett várni a természetes energiahordozók újrafelfedezésére.

Miért használjuk a napkollektort?

ingyen-melegvizA napkollektor alkalmazásának fő oka az energia- és pénztakarékosság, illetve a környezetvédelem, ugyanis napjainkban egyre növekvőbb probléma a különböző épületek fűtésének megoldása, meleg víz igényének ellátása. Mivel a napkollektor energiáját a napenergia átalakításával nyeri, így nem szükséges hagyományos energiaforrást (pl. szén, földgáz, fűtőolaj) igénybe venni, ebből következik, hogy üzemeltetése jóval olcsóbb, mint az egyéb, nem természetes energiaforrásokra épülő fűtőrendszereké. Ezen felül környezetkímélőbbek, mint a fentebb említett energiaforrások, mivel nem termelnek üvegházhatású és/vagy mérgező gázokat, és nem szükséges folyamatos munkavégzés a fenntartásukhoz.

Mivel foglalkozik a Tokyo Solar?

tokyosolar-kicsiCégünk a Tokyo Solar Kft, hosszú évek óta foglalkozik napkollektorok viszont eladásával. Mára sikerült annyi tapasztalatot összegyűjtenünk, hogy ezek alapján több olyan új típus forgalmazását kezdtük meg, amely a mai magyar piacon egyedülállóan rendelkezik mindazon tulajdonságokat, amit eddig egy termék sem mondhatott el magáról. Mi a vállalat tulajdonosai elhivatottak vagyunk abban, hogy a környezettudatosan éljünk, óvjuk, környezetünket és tegyük ezt úgy, hogy élvezzük is azt!
Mi elkezdtük! Kezdje el Ön is!

Adószám: 23048658-2-13