A hybrid repülőgép már gyártás érett

 


elektromos-repulogep2

 

Sokáig nehézségekbe ütközött az elektromos repülők tervezése, mert az akkumulátorok túl nehezek voltak, és nem tároltak elegendő energiát; és ez a levegőben végzetes kombináció. Az elmúlt években azonban az autóipar fejlesztéseinek hála nagy előrelépések történtek, és a portlandi Volta Voltare nevű cég könnyen össze tudott rakni egy négyüléses hibrid repülőt. A GT4 hagyományos repülőgépvázra épül, és a Chevrolet Voltéhoz hasonló hibrid motor hajtja meg. Persze az akkuk és az elektromotor mellett egy tartalék benzines motor is van. A vészhelyzetek elkerülése érdekében.

 

elektromos-repulogep

 

Elektromos repülővel sokkal olcsóbban utazhatunk, mint a hagyományos gépekkel. A GT4 egy 320 kilométeres úton körülbelül 20 dollárnyi áramot használ el, míg üzemanyagból egy hasonló méretű gép körülbelül 80 dollárnyit füstölne el. Paul Peterson, a Volta Voltare ügyvezető igazgatója szerint az alacsony költségek és az egyszerű karbantartás miatt az elektromos repülők szélesebb körben elterjedhetnek, mint a hagyományosak, különösen akkor, ha többen osztoznak egy gép árán.

A GT4 úgynevezett kacsaszárnyas modell, mint a Gripenek, tehát a szárnyak előtt, az orr közelében is vannak rajta vezérsíkok. Ennek az elrendezésnek az egyik előnye, hogy több hely jut az akkumulátoroknak. Hátul található a propeller, ami gyakorlatilag maga előtt tolja a gépet. A GT4 propellerének lapátjai szénszálas anyagból készültek, tehát könnyebbek, mint amit fémből vagy fából állítanak elő, ugyanakkor elég erősek ahhoz, hogy kezelni tudják az elektromotorok gyors nyomatékleadását.

Az elektromos motornak kevesebb mozgó alkatrésze van, mint egy hagyományosnak, ezért sokkal könnyebb a karbantartása, kisebb a meghibásodás lehetősége. Nem kell heteken át buherálni és könyékig elmerülni az olajos alkatrészekben, hogy a motor állapotát ellenőrizzük, és a legfontosabb adatok egy laptop segítségével lekérdezhetők.

 

eletromos-repulo3

A GT4 most 480 kilométert tud megtenni akkuról -egy feltöltéssel, és amikor 25 százalékra esik a töltés, a tartalék motor kezd áramot termelni. Egy tank üzemanyaggal, ami nagyjából 87 liter, 1600 kilométerre juthatunk. Paul Peterson abban bízik, hogy az akkuk folyamatos fejlődésének hála hamarosan megszabadulhatnak a motortól, és a tisztán elektromos gépnek is nagy utazótávolsága lesz.

 

elektromos-repulogep4

voltavoltare.com

Egy kis történelem...

retro-napkollektorÉrdekes és ugyanakkor tanulságos információ, hogy a 30-as években az Egyesült Államok déli államaiban (Miamiban főként) épült új lakások 80%-a fel volt szerelve napkollektoros rendszerrel! Akkoriban ez számos munkalehetőséget teremtett, hiszen csak délen közel 60.000 rendszert adtak el. Az ígéretes kezdetnek azonban gyorsan véget vetett az 50-es években rohamosan elterjedt, olcsó, fosszilis alapú energiahálózatok megjelenése. Emiatt az USA napkollektor-ipara összeomlott, s csaknem teljesen megszűnt. A 2000-es évek elejéig kellett várni a természetes energiahordozók újrafelfedezésére.

Miért használjuk a napkollektort?

ingyen-melegvizA napkollektor alkalmazásának fő oka az energia- és pénztakarékosság, illetve a környezetvédelem, ugyanis napjainkban egyre növekvőbb probléma a különböző épületek fűtésének megoldása, meleg víz igényének ellátása. Mivel a napkollektor energiáját a napenergia átalakításával nyeri, így nem szükséges hagyományos energiaforrást (pl. szén, földgáz, fűtőolaj) igénybe venni, ebből következik, hogy üzemeltetése jóval olcsóbb, mint az egyéb, nem természetes energiaforrásokra épülő fűtőrendszereké. Ezen felül környezetkímélőbbek, mint a fentebb említett energiaforrások, mivel nem termelnek üvegházhatású és/vagy mérgező gázokat, és nem szükséges folyamatos munkavégzés a fenntartásukhoz.

Mivel foglalkozik a Tokyo Solar?

tokyosolar-kicsiCégünk a Tokyo Solar Kft, hosszú évek óta foglalkozik napkollektorok viszont eladásával. Mára sikerült annyi tapasztalatot összegyűjtenünk, hogy ezek alapján több olyan új típus forgalmazását kezdtük meg, amely a mai magyar piacon egyedülállóan rendelkezik mindazon tulajdonságokat, amit eddig egy termék sem mondhatott el magáról. Mi a vállalat tulajdonosai elhivatottak vagyunk abban, hogy a környezettudatosan éljünk, óvjuk, környezetünket és tegyük ezt úgy, hogy élvezzük is azt!
Mi elkezdtük! Kezdje el Ön is!

Adószám: 23048658-2-13