nyilvanos_volvo_kiserlet_concep1

Volvo elektromos autó

Nyilvános Volvo kísérlet

 

nyilvanos_volvo_kiserlet_concep1 Az autógyárak ritkán avatják be a nagyközönséget műhelytitkaikba. A Volvo azonban most  betekintést enged egy fontos kísérletébe – a tét a minél jobban használható elektromos autó.

Még mindig nem tudni, milyen is lesz az ideális öko-autó. Végleges választ csak úgy találhatunk, ha minden lehetséges opciót megépítünk, mégpedig ugyanazokból a komponensekből. Pontosan erre vállalkozott most a Volvo, mégpedig nyilvánosan: a svédek már a projekt korai szakaszában beavatják a nagyközönséget, és kiterítik a kutatás-fejlesztési részleg lapjait. Összesen háromféle rendszerben gondolkodnak, a cél pedig a plusz ezer kilométernyi hatótávolság elérése, ami a legmodernebb dízelek szintjére emelné az elektromos meghajtást – azoknál is csekélyebb szén-dioxid kibocsátás mellett.

Ami mindhárom konfigurációban közös, az a bioetanollal is üzemeltethető, háromhengeres benzinmotor, az első kerekeket meghajtó, 111 lóerős villanymotor és a 40 kW teljesítményű generátor. Az egyes számú kísérleti alany belső égésű motorja 60 lóerős, és a csomagtartó padlója alatt kapott helyet. A motor közvetlenül hajtja meg a generátort, ami alaphelyzetben az elektromotort látja el energiával, de az akkumulátorokat is töltheti. A jármű elméleti hatótávolsága 1110 km, ebből 110 tisztán elektromos üzemben.

nyilvanos_volvo_kiserlet_concept2A másik lehetőségnél az elrendezés azonos, ám a teljesítmény és a hajtásmód nem. Turbóval 190 lóerőre tornáznák fel a benzinmotort, és bár a generátor itt is adott, a blokk egy hatfokozatú automata váltón keresztül a hátsó tengelyt hajtaná. A villanymotor teljesítményét is hozzáadva egy 300 lóerős, összkerékhajtású autót kapnánk, ami elsősorban autópályán hozna kiváló fogyasztási értékeket. A hatótávolság nulla emissziós üzemben 75, bekapcsolt benzinmotorral további 1000 kilométer.

A fenti két opciót a Volvo C30 Electric alapjaira alakították ki. A harmadik lehetőséghez viszont nagyobb járműre volt szükség: itt ugyanis mindkét erőforrás elöl, a motortérben kap helyet. A 190 lóerős benzines és az elektromotor egyaránt a kísérletre kiszemelt V60 első kerekeit hajtja. A belső égésű motor az akkumulátort is tölti, de a hajtásba kizárólag nagyobb sebességnél kapcsolódik be. A hatótávolság 1050 kilométer, az előbbiekben megismert megosztásban.

nyilvanos_volvo_kiserlet_concept3

A két külön finanszírozott projekt keretében fejlesztett három lehetőség gyakorlati tesztjei 2012 első negyedévében veszik kezdetüket. Nem lesz egyszerű győztest hirdetni, hiszen a károsanyag-kibocsátás mellett a vezethetőség és a menetkomfort is fontos szempontok. De talán nem is az a fontos, hogy egyetlen, univerzális megoldást találjunk; elég, ha végre tisztán látjuk, hogy melyik technológia mire képes – és főleg mire alkalmas.

volvocars.com 2011. július 12.


Oszd meg a barátaiddal:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Kapcsolódó hírek

OLMEDILLA - A világ legnagyobb napelemfarmjának egyike

Magyarország mellett elhúz a napelem-piac

Hazánk mellett elhúz a napelem-forrradalom Miközben a világban valósággal napelemes forradalom zajlik, addig hazánkban a kormány adóztatással, különböző adminisztratív intézkedésekkel szorítja vissza a napelemes piacot.

megujulo-energia2011

Megújuló energia felhasználása

Rekordon a megújuló energia felhasználás a világon Még sosem költöttek annyit megújuló energiára, mint 2011-ben Rekordot döntött tavaly a megújítható energiaforrások, a napenergia, a szélenergia

ikea-szelfarm

IKEA és LEGO szélerőmű

Szélerőművet épít az Ikea és a Lego          Miután az államok támogatóképessége kimerülőben van, egyre több cég száll be a megújuló energiaforrások piacára:

Scroll to Top