Hibrid autóbusz teszt – Kecskemét
Hibrid hajtású városi buszokat teszteltek Kecskeméten
A Mercedes nemrégiben kipróbált hibrid maghajtású busza után egy héten át a Volvo hasonló járművével ismerkedett Kecskemét lakossága.
![]() | ![]() |
nagyításért kattints a képekre |
Zombor Gábor polgármester sajtótájékoztatón elmondta: a bemutató célja, hogy a tesztelt modellek közül megtalálják a megyeszékhely számára a legmegfelelőbbet, amelyből az első járművek már jövőre feltűnhetnek a városban.
Közlése szerint a helyhatóság jelenleg három közlekedésfejlesztési projekten dolgozik, ezek összértéke meghaladja a 130 milliárd forintot.
Az egyik ilyen projekt egy intermodális, azaz közös vasúti és autóbusz-pályaudvar létrehozásáról, valamint az ehhez kapcsolódó fejlesztésekről szól; a 17 milliárd forintos támogatásra benyújtott uniós pályázat elbírálási folyamata a végéhez közeledik – tette hozzá a polgármester.
Jelezte: ha a város elnyeri a remélt forrást, akkor lecserélik Kecskemét 53 járműből álló autóbuszparkjának jelentős részét. Ezek helyére az elképzelések szerint 30-35 új, takarékos és környezetbarát, hibrid buszokat állítanak forgalomba, az elsőket várhatóan már jövőre.
Zombor Gábor polgármester tájékoztatása szerint a lakosság és az önkormányzat számára a legmegfelelőbb típus kiválasztásához nyújt hasznos információkat a Mercedes korábbi és a Volvo nemrégi bemutatója.
A bemutatott két Volvo 7700 hibrid autóbuszról Szűcs Árpád, a Volvo Hungária Kft. értékesítési vezetője elmondta: ezekből a dízel-elektromos hajtású, alacsonypadlós járművekből már csaknem félezer fut Európa városaiban, és tavasz óta Miskolcon is forgalomba állították az első ilyen magyarországi járművet.
Hozzátette, hogy az eddigi üzemeltetési tapasztalatok mindenhol kedvezőek: ezek a buszok a belvárosi forgalomban akár 30-37 százalékos üzemanyag-megtakarításra képesek, 50 százalékkal kisebb nitrogén-oxid- és részecskekibocsátás mellett.
![]() | ![]() |
nagyításért kattints a képekre |
A délutáni tesztjáratok 13 óra 5 peckor induló 3-as járattal kezdődtek. Ezt követte a város legismertebb vonala a 13 óra 40 perckor induló 14-es, ahol a jármű szinte teljes kihasználtsággal közlekedett. A járművezető szerint a villanymotoroknak köszönhetően szinte nem is érződött a leterheltség. A következő próbakör egy szóló buszos vonalon indult, így lehetőség volt szűk fordulóban is közlekedni.
Az utolsó járat a 16 óra 30 perckor induló 29-es volt. Érdekessége, hogy elővárosi jellegű járat, ugyanis Kecskemét elővárosi környezetéhez tartozó Hetényegyházára közlekedik. Ezen a vonalon viszont nagyobb szükség volt a dízelmotor hajtására is, amit a szoros menetidő, az intenzívebb gyorsítások és a tartósan magasabb sebesség indokolt.
Összességében az autóbusz jó benyomást keltett, újdonsága, hogy a hajtása nem bonyolult, így a szervizelése is könnyebben megoldható. A pénteki tesztnapon a jármű nem hibásodott meg, így remélhetően hogy jó eséllyel indul a pályázaton a többi gyártóval szemben, akik buszait hamarosan szintén kipróbálhatjuk Kecskeméten.
https://iho.hu/index.php/hirek/hibridbusz-teszt-kecskemeten-130310