elektromos-repulogep2

Áram meghajtásos repülőgép

A hybrid repülőgép már gyártás érett

 


elektromos-repulogep2

 

Sokáig nehézségekbe ütközött az elektromos repülők tervezése, mert az akkumulátorok túl nehezek voltak, és nem tároltak elegendő energiát; és ez a levegőben végzetes kombináció. Az elmúlt években azonban az autóipar fejlesztéseinek hála nagy előrelépések történtek, és a portlandi Volta Voltare nevű cég könnyen össze tudott rakni egy négyüléses hibrid repülőt. A GT4 hagyományos repülőgépvázra épül, és a Chevrolet Voltéhoz hasonló hibrid motor hajtja meg. Persze az akkuk és az elektromotor mellett egy tartalék benzines motor is van. A vészhelyzetek elkerülése érdekében.

 

elektromos-repulogep

 

Elektromos repülővel sokkal olcsóbban utazhatunk, mint a hagyományos gépekkel. A GT4 egy 320 kilométeres úton körülbelül 20 dollárnyi áramot használ el, míg üzemanyagból egy hasonló méretű gép körülbelül 80 dollárnyit füstölne el. Paul Peterson, a Volta Voltare ügyvezető igazgatója szerint az alacsony költségek és az egyszerű karbantartás miatt az elektromos repülők szélesebb körben elterjedhetnek, mint a hagyományosak, különösen akkor, ha többen osztoznak egy gép árán.

A GT4 úgynevezett kacsaszárnyas modell, mint a Gripenek, tehát a szárnyak előtt, az orr közelében is vannak rajta vezérsíkok. Ennek az elrendezésnek az egyik előnye, hogy több hely jut az akkumulátoroknak. Hátul található a propeller, ami gyakorlatilag maga előtt tolja a gépet. A GT4 propellerének lapátjai szénszálas anyagból készültek, tehát könnyebbek, mint amit fémből vagy fából állítanak elő, ugyanakkor elég erősek ahhoz, hogy kezelni tudják az elektromotorok gyors nyomatékleadását.

Az elektromos motornak kevesebb mozgó alkatrésze van, mint egy hagyományosnak, ezért sokkal könnyebb a karbantartása, kisebb a meghibásodás lehetősége. Nem kell heteken át buherálni és könyékig elmerülni az olajos alkatrészekben, hogy a motor állapotát ellenőrizzük, és a legfontosabb adatok egy laptop segítségével lekérdezhetők.

 

eletromos-repulo3

A GT4 most 480 kilométert tud megtenni akkuról -egy feltöltéssel, és amikor 25 százalékra esik a töltés, a tartalék motor kezd áramot termelni. Egy tank üzemanyaggal, ami nagyjából 87 liter, 1600 kilométerre juthatunk. Paul Peterson abban bízik, hogy az akkuk folyamatos fejlődésének hála hamarosan megszabadulhatnak a motortól, és a tisztán elektromos gépnek is nagy utazótávolsága lesz.

 

elektromos-repulogep4

voltavoltare.com

Oszd meg a barátaiddal:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Kapcsolódó hírek

Napkollektor teljesítmény tesztelés

Mekkora a napkollektor teljesítmény? Működni fog ez nálam is? TESZTELD LE! Napkollektor vásárlás előtt sokak fejében ott motoszkál a kérdés: Működni fog ez nálam is? Mekkora

BOKU - Napelemes tetőterasz egy téli kert árából

Napelemes tetőterasz

Bécsi napelemes tetőterasz  Napelemes tetőteraszt fejlesztettek ki Bécsben egy téli kert árából. Az átlátszó napelemekkel fedett, fából ácsolt pergola hűsít és évi 5500 kilowattórányi zöldáramot

erdo2

Nőtt Magyarország erdőterületeinek mérete

Növekvő erdőterület Magyarországon   Mintegy 5 ezer hektárral nőtt az erdőterület nagysága 2010-ben Magyarországon – derül ki az erdőállományról szóló jelentésből, melyet évente tesz közzé

Scroll to Top