Nyilvános Volvo kísérlet

 

nyilvanos_volvo_kiserlet_concep1 Az autógyárak ritkán avatják be a nagyközönséget műhelytitkaikba. A Volvo azonban most  betekintést enged egy fontos kísérletébe - a tét a minél jobban használható elektromos autó.

Még mindig nem tudni, milyen is lesz az ideális öko-autó. Végleges választ csak úgy találhatunk, ha minden lehetséges opciót megépítünk, mégpedig ugyanazokból a komponensekből. Pontosan erre vállalkozott most a Volvo, mégpedig nyilvánosan: a svédek már a projekt korai szakaszában beavatják a nagyközönséget, és kiterítik a kutatás-fejlesztési részleg lapjait. Összesen háromféle rendszerben gondolkodnak, a cél pedig a plusz ezer kilométernyi hatótávolság elérése, ami a legmodernebb dízelek szintjére emelné az elektromos meghajtást – azoknál is csekélyebb szén-dioxid kibocsátás mellett.

Ami mindhárom konfigurációban közös, az a bioetanollal is üzemeltethető, háromhengeres benzinmotor, az első kerekeket meghajtó, 111 lóerős villanymotor és a 40 kW teljesítményű generátor. Az egyes számú kísérleti alany belső égésű motorja 60 lóerős, és a csomagtartó padlója alatt kapott helyet. A motor közvetlenül hajtja meg a generátort, ami alaphelyzetben az elektromotort látja el energiával, de az akkumulátorokat is töltheti. A jármű elméleti hatótávolsága 1110 km, ebből 110 tisztán elektromos üzemben.

nyilvanos_volvo_kiserlet_concept2A másik lehetőségnél az elrendezés azonos, ám a teljesítmény és a hajtásmód nem. Turbóval 190 lóerőre tornáznák fel a benzinmotort, és bár a generátor itt is adott, a blokk egy hatfokozatú automata váltón keresztül a hátsó tengelyt hajtaná. A villanymotor teljesítményét is hozzáadva egy 300 lóerős, összkerékhajtású autót kapnánk, ami elsősorban autópályán hozna kiváló fogyasztási értékeket. A hatótávolság nulla emissziós üzemben 75, bekapcsolt benzinmotorral további 1000 kilométer.

A fenti két opciót a Volvo C30 Electric alapjaira alakították ki. A harmadik lehetőséghez viszont nagyobb járműre volt szükség: itt ugyanis mindkét erőforrás elöl, a motortérben kap helyet. A 190 lóerős benzines és az elektromotor egyaránt a kísérletre kiszemelt V60 első kerekeit hajtja. A belső égésű motor az akkumulátort is tölti, de a hajtásba kizárólag nagyobb sebességnél kapcsolódik be. A hatótávolság 1050 kilométer, az előbbiekben megismert megosztásban.

nyilvanos_volvo_kiserlet_concept3

A két külön finanszírozott projekt keretében fejlesztett három lehetőség gyakorlati tesztjei 2012 első negyedévében veszik kezdetüket. Nem lesz egyszerű győztest hirdetni, hiszen a károsanyag-kibocsátás mellett a vezethetőség és a menetkomfort is fontos szempontok. De talán nem is az a fontos, hogy egyetlen, univerzális megoldást találjunk; elég, ha végre tisztán látjuk, hogy melyik technológia mire képes – és főleg mire alkalmas.

volvocars.com 2011. július 12.


Egy kis történelem...

retro-napkollektorÉrdekes és ugyanakkor tanulságos információ, hogy a 30-as években az Egyesült Államok déli államaiban (Miamiban főként) épült új lakások 80%-a fel volt szerelve napkollektoros rendszerrel! Akkoriban ez számos munkalehetőséget teremtett, hiszen csak délen közel 60.000 rendszert adtak el. Az ígéretes kezdetnek azonban gyorsan véget vetett az 50-es években rohamosan elterjedt, olcsó, fosszilis alapú energiahálózatok megjelenése. Emiatt az USA napkollektor-ipara összeomlott, s csaknem teljesen megszűnt. A 2000-es évek elejéig kellett várni a természetes energiahordozók újrafelfedezésére.

Miért használjuk a napkollektort?

ingyen-melegvizA napkollektor alkalmazásának fő oka az energia- és pénztakarékosság, illetve a környezetvédelem, ugyanis napjainkban egyre növekvőbb probléma a különböző épületek fűtésének megoldása, meleg víz igényének ellátása. Mivel a napkollektor energiáját a napenergia átalakításával nyeri, így nem szükséges hagyományos energiaforrást (pl. szén, földgáz, fűtőolaj) igénybe venni, ebből következik, hogy üzemeltetése jóval olcsóbb, mint az egyéb, nem természetes energiaforrásokra épülő fűtőrendszereké. Ezen felül környezetkímélőbbek, mint a fentebb említett energiaforrások, mivel nem termelnek üvegházhatású és/vagy mérgező gázokat, és nem szükséges folyamatos munkavégzés a fenntartásukhoz.

Mivel foglalkozik a Tokyo Solar?

tokyosolar-kicsiCégünk a Tokyo Solar Kft, hosszú évek óta foglalkozik napkollektorok viszont eladásával. Mára sikerült annyi tapasztalatot összegyűjtenünk, hogy ezek alapján több olyan új típus forgalmazását kezdtük meg, amely a mai magyar piacon egyedülállóan rendelkezik mindazon tulajdonságokat, amit eddig egy termék sem mondhatott el magáról. Mi a vállalat tulajdonosai elhivatottak vagyunk abban, hogy a környezettudatosan éljünk, óvjuk, környezetünket és tegyük ezt úgy, hogy élvezzük is azt!
Mi elkezdtük! Kezdje el Ön is!

Adószám: 23048658-2-13