A napelemes repülő rekordkísérlete: a Csendes-óceán átrepülése

Napelemes repülő - "nagy szárnyfesztávolsággal"A kizárólag napenergiával működő Solar Impulse 2 napelemes repülő a kínai Nankingból szállt fel, hogy teljesítse világ körüli útjának eddigi legnehezebb szakaszát, a Csendes-óceán átrepülését. A Nankingból Hawaira vezető utat, amely mintegy 8172 km eredetileg hat napra tervezték. A napelemes repülő két pilótája közül a svájci André Borschberg irányította volna a gépet az óceán átrepülése fölött. Ez emberfeletti teljesítményt követelt volna a pilótától, akinek alvás nélkül (legfeljebb 20 perces pihenőkkel) kellett volna kibírnia az utazást.
Ezen szakasz teljesítése világrekord lett volna a napelemes repülő történetében, mert a gép az óceánt még sohasem repülte át, és 24 óránál nem tartózkodott még egyfolytában a levegőben. A napelemes repülő 8500 m magasan száll majd az óceán felett, éjjelre pedig ezer méter magasságba ereszkedik - szerepel a Solar Impulse 2 kidolgozott terveiben. 

Útján a napelemes repülőA napelemes repülő márciusban indult 35 ezer kilométeres világkörüli útjára Abu-Dzabiból Omán - India-, valamint Mianmar érintésével érkezett meg a kelet-kínai Nankingba. Hosszú vesztegelés és számos elhalasztott kísérlet után innen szállt fel a napelemes repülő, hogy megtegye világkörüli útjának hetedik, egyben legnehezebb szakaszát és eljusson Hawaira. A csapat meteorológusa is úgy ítélte meg, hogy minden ideális a repüléshez, megfelelő széljárás, repülés közben felhőtlen ég. A feltételek megléte rendkívül fontos, mert csak így tud elegendő napenergiát tárolni a napelemes repülő az éjszakai úthoz. 

Andre Borschberg az egyedül repülő pilóta egy ideig remekül haladt. Azonban a megváltozott időjárási feltételek miatt a misszió arra kérte a pilótát, hogy körözzön a Japán tenger felett, míg eldöntik, hogy a napelemes repülő folytathatja e útját a megváltozott időjárási viszonyok miatt. Végül mindent alaposan mérlegelve a team a napelemes repülő leszállása mellett döntött. Ha beleszaladt volna a gép a felhős időbe, akkumulátorai nem tudtak volna töltődni, nagyon kockázatossá vált volna az utazás.

Solar Impulse 2 - NApelemes repülő "felhőtlen ég"Így a Csendes-óceán átrepülést tervező Solar Impulse 2 napelemes repülőgép pilótája 36 órás repülés után a táv megszakítására kényszerült és Japánban landolt.

Semmilyen világrekordott nem tudott felállítani a Solar Impulse 2 nevű napelemes repülő, amivel a repülés történetében előszőr kísérelték volna meg egyhuzamban átrepülni a Csendes-óceánt Kína és Hawai között.

A Solar Impulse csapat gépének egy kisebb változata tavaly már repült 24 órás üzemmódban, mialatt óceántól-óceánig átrepülte az Egyesült Államokat.

Az A380-as, az Airbus-énál nagyobb szárnyfesztávú és több mint 17 ezer napelemmel felszerelt Solar Impulse 2 - 2015-re tervezett - útja ismét arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a tiszta, megújuló technológiák meghatározó szerepet tölthetnek be a jövő közlekedési és energetikai rendszereinek működésében.

A napelemes repülő leszállásra kényszerült

Egy kis történelem...

retro-napkollektorÉrdekes és ugyanakkor tanulságos információ, hogy a 30-as években az Egyesült Államok déli államaiban (Miamiban főként) épült új lakások 80%-a fel volt szerelve napkollektoros rendszerrel! Akkoriban ez számos munkalehetőséget teremtett, hiszen csak délen közel 60.000 rendszert adtak el. Az ígéretes kezdetnek azonban gyorsan véget vetett az 50-es években rohamosan elterjedt, olcsó, fosszilis alapú energiahálózatok megjelenése. Emiatt az USA napkollektor-ipara összeomlott, s csaknem teljesen megszűnt. A 2000-es évek elejéig kellett várni a természetes energiahordozók újrafelfedezésére.

Miért használjuk a napkollektort?

ingyen-melegvizA napkollektor alkalmazásának fő oka az energia- és pénztakarékosság, illetve a környezetvédelem, ugyanis napjainkban egyre növekvőbb probléma a különböző épületek fűtésének megoldása, meleg víz igényének ellátása. Mivel a napkollektor energiáját a napenergia átalakításával nyeri, így nem szükséges hagyományos energiaforrást (pl. szén, földgáz, fűtőolaj) igénybe venni, ebből következik, hogy üzemeltetése jóval olcsóbb, mint az egyéb, nem természetes energiaforrásokra épülő fűtőrendszereké. Ezen felül környezetkímélőbbek, mint a fentebb említett energiaforrások, mivel nem termelnek üvegházhatású és/vagy mérgező gázokat, és nem szükséges folyamatos munkavégzés a fenntartásukhoz.

Mivel foglalkozik a Tokyo Solar?

tokyosolar-kicsiCégünk a Tokyo Solar Kft, hosszú évek óta foglalkozik napkollektorok viszont eladásával. Mára sikerült annyi tapasztalatot összegyűjtenünk, hogy ezek alapján több olyan új típus forgalmazását kezdtük meg, amely a mai magyar piacon egyedülállóan rendelkezik mindazon tulajdonságokat, amit eddig egy termék sem mondhatott el magáról. Mi a vállalat tulajdonosai elhivatottak vagyunk abban, hogy a környezettudatosan éljünk, óvjuk, környezetünket és tegyük ezt úgy, hogy élvezzük is azt!
Mi elkezdtük! Kezdje el Ön is!

Adószám: 23048658-2-13